Пролетно почистване на склада! Стотици продукти по-евтини! МАГАЗИН

Търговски условия

 1.) ТОКУ - ЩО ЗАПОЧВАТЕ 

1.1.) Нашият електронен магазин BrainMarket ( www.brainmarket.bg) с първокласни продукти се управлява от Votamaxs.r.o.,със седалище на адрес Hladnovská 83/93, Muglinov, 712 00 Ostrava, фирмен идентификационен номер: 03488578, регистриран в търговския регистър, поддържан от Окръжния съд в Острава под дело № C 60256. Освен това ние просто ще се позовем на нашата компания Votamax s.r.o. като нас – така че ще говорим в първо лице на множественото число - "ние".

1.2.) Ако поръчате нещо, но наистина нещо, на нашия уебсайт www.brainmarket.bg (ще го съкратим до „нашия уебсайт“), нека се съгласим тук и сега, че създаденото правоотношение ще се урежда от тези общи условия на нашия електронен магазин. За улеснение ще използваме само съкращението „ ТУ на електронен магазин“ или „тези ТУ електронен магазин“.

1.3.) Ще говорим откровено и няма да ви крием зад никакви понятия. За нас в този електронен магазин на ТУ вие просто ще бъдете „вие“ – затова ще говорим за вас във второ лице на множественото число. Вие сте всеки, който купува нещо от нас, независимо дали сте потребител или предприемач. Понякога обаче има различни условия за потребителите. Това ще ви разкажем в следващия текст на настоящия електронен магазин на ТУ.

1.4.) Вероятно сте разбрали, че това, което е посочено в кавичките, е съкращение и има точно определено значение. 

1.5.) Настоящите ТУ на електронния магазин се уреждат от чешкото законодателство, по - специално Закон № 89/2012, Гражданския кодекс, както е изменен. Тъй като ще използваме този код от време на време, ще го съкратим на „ТУ“. Нашите договорни отношения се сключват само на чешки език.

1.6.) Понякога търговията изобщо не е лесна и това води до много притеснения. Ако бъдат поставени границите и правилата на играта, всеки ще знае какво може, какво не може и какво го очаква в случай на нарушение на правилата. Да започваме.

 2.) КАКВО ЗАКЛЮЧАВАМЕ 

2.1.) Първо ще поставите всички стоки, които купувате от нас, във виртуална количка за пазаруване. След като имате всичко необходимо в пазарската си кошница, ще се споразумеем за начина на доставка и плащане. Впоследствие идентифицирате себе си или вашата компания и правите поръчката. Тя е обвързваща и не можете просто да се откажете. Регистрираните потребители прескачат стъпката за идентификация. Ще говорим за регистрацията по-долу.

2.2.) Обявяването на нашите стоки на нашия Уебсайт, включително цената му, е само информативно и не е наше предложение за сключване на договор по смисъла на чл. § 1732 OZ. Ако предприемете стъпките, посочени в точка 2.1. ТУ на електронен магазин и можете да изпратите поръчката, правите оферта за сключване на договор за покупко - продажба.

2.3.) Преди да щракнете върху бутона „Изпращане на поръчка “, можете да прегледате и промените предмета на поръчката и други данни.

2.4.) Ще разгледаме офертата ви и ако всичко е наред, стоките ще бъдат на склад и т.н., веднага ще ви изпратим имейл, в който ще приемем офертата ви. Договорът за продажба между вас и нас чака. Ако обаче нещо не е наред или не изглежда така, ще потвърдим, че приемате офертата, и ще ви поканим да попълните подробностите или друга информация, или няма да приемем офертата ви. Ще ви уведомим по имейл.

2.5.) Разбираме, че изпращайки поръчката си, вие се съгласявате с използването на дистанционни средства за комуникация при сключване на договора за покупка. Това вероятно е ясно, но трябва да го напишем тук. Вече беше казано, но само за да сме сигурни, заявяваме също, че сключеният договор за покупко - продажба включва и този електронен магазин на ТУ.

 3.) НАШИТЕ СИМПАТИЗАНТИ ИЛИ РЕГИСТРАЦИЯ 

3.1.) Ако искате да пазарувате при нас по-често, препоръчваме ви да се регистрирате. За да се регистрираме, имаме проста форма на нашия уебсайт. Попълнете няколко подробности, за да спестите време за бъдещи поръчки. Освен това ще получите много други предимства. Като се регистрирате, ще получите свой собствен акаунт (ние ще го съкратим до „Моят акаунт“).

3.2.) Достъпът до „Моят акаунт“ е защитен с вашите идентификационни данни за вход: имейл и паролата, която сте избрали. Нямаме достъп до паролата ви и само вие я знаете. Ако забравите паролата си, нашата машина ще ви изпрати имейл с информация за задаване на нова парола по ваша заявка. Можете да промените потребителското си име и парола по всяко време в Моят акаунт.

3.3.) За да предотвратите злоупотребата с „Моят акаунт“ и в същото време да не нарушавате нашите правни задължения, не можете да разрешите използването на „Моят акаунт“ от трети страни.

3.4.) Да се съгласим, че ще предоставите цялата информация на „Моят акаунт“ правилно и вярно. От вас зависи да актуализирате информацията в „Моят акаунт “. Ако някоя от информацията, която преди това сте предоставили в „Моят акаунт “, се промени, моля, актуализирайте я.

3.5.) Ако нарушите някое от задълженията си към нас, може временно да деактивираме или прекратим достъпа ви до „Моят акаунт “. Да приемем, че ако не използвате активно „Моят акаунт“ в продължение на поне 12 месеца, може също да закрием акаунта ви.

3.6.) Имате отговорност да защитите имейла и паролата си от злоупотреба. Ако разкриете имейла или паролата си за вход на някого, вие носите отговорност за това. Всяко използване на вашия „Моят акаунт“ от тази трета страна ще бъде за ваша сметка и вие носите отговорност, сякаш сте използвали „Моят акаунт“ сами.

3.7.) Веднага щом прецените, че имейлът ви за вход и паролата ви може да са били откраднати или че с акаунта ми може да е било злоупотребено, сте длъжни да се свържете с нас незабавно и да поискате достъпът ви да бъде блокиран.

 4.) КОЛКО И КАК ДА ПЛАТИТЕ 

4.1.) Цените, посочени за отделни стоки на нашия Уебсайт, са само информативни и не са обвързващи. Цената става обвързваща само при приемане на вашата оферта съгласно точка 2.3. от настоящите ТУ за електронен магазин. Договорената по този начин цена е договорна и окончателна. По принцип ще имате цените, посочени на нашия Уебсайт, но се надявам да разберете, че ние също трябва да се защитим в случай, че нещо се обърка.

4.2.) Цените на нашия Уебсайт са посочени както с, така и без ДДС, каквото и да имате представа колко правим и колко е нашата държава. Освен ако не е посочено друго в цената, тя винаги е цената с ДДС и всички свързани с нея такси.

4.3.) Цената за избрания начин на доставка и цената за избрания начин на плащане винаги се добавят към цената на стоките. Ако поръчате стоки в достатъчен финансов обем, те могат да бъдат транспортирани без допълнителни ненужни такси. Информативната цена на начина на доставка и начина на плащане ще ви бъдат потвърдени още веднъж чрез приемането на офертата от наша страна.

4.4.) Можете да изберете начина си на доставка от следните опции:

  • Транспорт чрез услугите, предлагани от SameDay;
  • Транспорт чрез услугите, предлагани от Speedy;

4.5.) По принцип доставяме стоките само след заплащане на договорената цена, освен ако в редки случаи не се договорим за друго. Нека се съгласим, че разпоредбите на § 2119, ал. 1 ТУ, които няма да следваме. Можете да изберете как искате да платите от следните опции:

  • В брой - наложен платеж;
  • Безкасово - онлайн плащане с карта през платежния портал на Global Payments s.r.o. преди изпращане на стоките;
  • Безкасово - онлайн банков превод от избрани банки преди изпращане на стоките;
  • Безкасово - плащане чрез Apple Pay и Google Pay чрез електронен портфейл;

4.6.) Когато плащате в брой, цената се заплаща при получаване на стоката. Когато плащате безкасово, цената е платима в рамките на седем 10 дни от сключването на договора за покупка. Ако не платите дотогава, ще анулираме поръчката Ви, по-точно ще се оттеглим от договора за покупка.

4.7.) Да се съгласим, че за безналични плащания ще въведете вариабилен символа, зададен от нас. Освен това цената се заплаща само когато е кредитирана по нашата сметка.

4.8.) Що се отнася до фактурата, тя, разбира се, ще има всички необходими изисквания и щея изпратим на вашия имейл, за да не изсичаме ненужно горите.

4.9.) Ако ви изпратим стоките и вие не ги вземете по някаква причина от ваша страна, това ще бъде за ваша сметка. Ще бъдете таксувани за периодична доставка или друг начин на доставка по ваш избор и вие носите отговорност за плащането на цената.

4.10.) Тук предоставяме допълнителна задължителна информация, сега от Закон № 112/2016 Сб., за регистриране на продажбите, с измененията: Съгласно Закона за регистриране на продажбите, продавачът е длъжен да издаде разписка на купувача. В същото време той е длъжен да регистрира получените приходи при данъчния администратор онлайн; в случай на техническа повреда, най-късно до 48 часа..

4.11.) Обичаме ви и можете да използвате различни купони за отстъпка в нашия електронен магазин. Важно е обаче да се отбележи, че ваучерите не могат да се използват за продукти, които са в със отстъпка или са в разпродажба, или просто не са включени сред невъзстановимите продукти. 

 5.) КОГА СТОКАТА ЩЕ СТИГНЕ ДО ВАС И КОГА ЩЕ БЪДЕ ВАША 

5.1.) Рядко се случва да не можем да доставим стоката на време. По принцип обаче стоките от нас Ви се доставят в рамките на два работни дни от получаване на плащането, а при наложен платеж - в рамките на два работни дни от сключване на договора за покупко - продажба. Ние обаче не се обвързваме с дата на доставка.

5.2.) Веднага след като предадем или изпратим стоките, ние сме изпълнили доставката си по смисъла на ТУ. Това означава, че или чрез вашето приемане, или чрез предаване на първия превозвач, рискът от повреда на стоките преминава към вас.

5.3.) След като получите стоките от нас или от превозвача, внимателно проверете целостта на опаковката. Ако установите повреда на опаковката, незабавно уведомете превозвача. Ако опаковката е счупена по такъв начин, че може да мислите, че някой е искал да влезе незаконно в нея или че стоките също могат да бъдат повредени, не е нужно да поемате стоките от превозвача и да се свържете с нас за следващите стъпки на имейл info@brainmarket.bg. Проверете самите стоки възможно най-скоро след получаването им, за да избегнете ненужно неудобство. 

5.4) За да сме сигурни, сега преговаряме за запазване на правото на собственост, според което ще се прилага, че вие ставате собственици на стоките само при пълно плащане на договорената цена.

 6.) ОТГОВОРНОСТ ПРЕДИ ВСИЧКО ДРУГО 

6.1) Ние сме отговорни да гарантираме, че стоките ще бъдат без дефекти с обичайните характеристики и в подходящо количество, степен или тегло. Моля, имайте предвид, че ние не носим отговорност за грешките на други лица, като например превозвачи или доставчици на интернет услуги. Така е честно.

6.2.) Клауза 6.1. от настоящите ТУ за електронен магазин може да не се прилага винаги. Те са:

  • Ние не носим отговорност за дефекта, за който е договорена по-ниска цена;
  • Ние не носим отговорност за износването на стоките, причинено от нормалната им употреба;
  • За употребявани стоки ние не носим отговорност за дефекта, съответстващ на степента на тяхната употреба и износване, които стоките са имали, когато са ви били доставени.

6.3.) Ако смятате, че не сме спазили това, което сме договорили, например, че стоките нямат характеристиките, които трябва да имат, не се страхувайте да се свържете с нас. Ще се справим с него честно. Вие сте длъжни да ни информирате за дефекта на стоката (да подадете рекламация) без неоправдано забавяне, когато сте имали възможност да се запознаете със стоката и да установите дефекта, но бъдете внимателни не по-късно от шест месеца от датата на доставка на стоката.

6.4.) Имаме възможност да предявим риск по няколко начина:

6.5.) За бързо уреждане на рекламацията, моля да ни предоставите следните данни:

  • Вашите идентификационни данни: номер на поръчка, име, фамилия, електронна поща, телефонен номер или име на фирма, ако сте закупили от фирма;
  • Опишете ни за какво се отнася рекламацията; приложете към рекламацията и документи, свързани с рекламацията и, ако е приложимо, снимки;
  • Кажете ни какво искате да направим.

6.6.) За да сме сигурни, че разглеждаме рекламацията Ви, ще потвърдим получаването ѝ в същата форма, в която сме я получили от Вас. В потвърждението ще ви кажем кога е пристигнала рекламацията ви, какво е нейното съдържание и от какво се нуждаете. Моля, имайте предвид, че по време на обработката на вашата рекламация може да ви помолим за някои допълнения или разяснения. След това обаче времето, за което ще попълните или посочите рекламацията, не е включено във времето за уреждане на рекламацията.

6.7.) Ще разгледаме рекламацията ви или в рамките на тридесет дни. Ще се погрижим да преценим дали рекламацията е обоснована или не.

6.8.) След оценката ще получите съобщение от нас относно разрешаването на рекламацията. В съобщението ще Ви информираме за:

  • Вземане на решение дали дадена рекламацията е легитимна или не;
  • Мотивите, които ни доведоха до решението;
  • Съвети какво да правите, ако не сте съгласни с нашето решение.

6.9.) Вярваме, че ще се радвате, че нищо не се заплаща за подаването и уреждането на рекламацията.

6.10.) Възможно е също така изобщо да не приемем рекламацията ви. Правим това по три причини: вече разглеждаме подобна жалба от вас, вече сме разгледали същата жалба или вие се оплаквате със закъснение.

6.11.) Знаете ли какво можете да поискате, когато подавате рекламацията? В случай че правомерно претендираният дефект на стоката може да бъде отстранен, имате право да поправите или допълните това, което липсва, или на разумна отстъпка от цената. В случай, че оправданият дефект на стоката е неотстраним и ако предоставените стоки не могат да бъдат правилно използвани, можете да се откажете от договора за покупка или да поискате разумна отстъпка от цената.

6.12.) Ако искате да прочетете буквалната формулировка на параграфите относно правата от дефектно изпълнение, ние ви препращаме към следните разпоредби: § 1914 до § 1925 СС, § 2099 до § 2117 СС, § 2161 до 2174 СС и като цяло Закон № 634/1992 Сб., за защита на потребителите, с измененията.

 7.) КОМУНИКАЦИЯ И ДОСТАВКА 

7.1.) Живеем в дигиталната ера, със сигурност ще бъде по-удобно за нас и за вас, ако комуникираме по електронен път чрез нашия Уебсайт и електронна поща, или чрез мобилен телефон. Следователно ние основно ще доставяме документи, уведомления, покани или друга информация един на друг по електронен път. Ако това не е възможно по електронен път, можем да доставим чрез пощенски услуги или лично.

 8.) ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ 

8.1.) Нека първо ви кажем кой е потребителят. Така потребителят се определя от сек. § 419 КЗ: „Потребител е всяко лице, което извън рамките на стопанската си дейност или извън рамките на самостоятелното изпълнение на професията си сключва договор с предприемач или по друг начин се занимава с него“.

8.2.) Според нашите закони потребителят е по-слабата страна, а по-слабата страна трябва да бъде защитена. Един от начините да се предпазите е да ви уведомим за различни неща. Знаете ли, че…:

  • Разходите за средства за комуникация от разстояние (интернет, телефон) се покриват от Вас, но те не се различават от основната тарифа на Вашия оператор;
  • Не заплащате никакъв депозит, тъй като цената на стоките по принцип се заплаща предварително;
  • За извънсъдебно разглеждане на жалби, моля, свържете се с нашия имейл адрес: info@brainmarket.bg; 
  • Веднага ще потвърдим на имейла Ви, че сме приели жалбата Ви;
  • След това ще ви изпратим и информация за обработката на жалбата ви на вашия имейл;
  • Имате право на извънсъдебно уреждане на потребителски спор;
  • Предмет наизвънсъдебно уреждане на потребителски спорове е Чешкият орган за търговска инспекция, със седалище на адрес Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, Company ID: 000 20 869, интернет адрес: https://adr.coi.cz/en; друга платформа за онлайн разрешаване на спорове може да бъде намерена на следния интернет адрес: http://ec.europa.eu/consumers/odr;
  • Информация за правоотношението (за договора за покупка) ще се съхранява при нас по електронен път;
  • Тази информация не е публично достъпна;
  • При поискване ще Ви бъдат изпратени информация и документи;

8.3.) Внимание! Едно огромно предимство, което Вие като потребители имате от Вас като предприемачи, е, че шестмесечният срок за рекламация на дефект (рекламация) не се отнася за Вас, но Вие като потребители можете да упражните правото си на дефектно изпълнение (рекламация) в рамките на двадесет и четири месеца от получаването на стоката.

8.4.) Упълномощени сме да продаваме стоки въз основа на търговски лиценз. Търговският контрол се извършва от компетентния орган за издаване на търговски лицензи в рамките на неговата компетентност. Надзорът за защита на личните данни се осъществява от Службата за защитата на личните данни. Чешката търговска инспекция в ограничена степен контролира спазването на Закон № 634/1992 Cб. за защита на потребителите, както е изменен.

8.5.) Като потребители имате право да се откажете от договора за покупка без да посочвате причина и без неустойка в рамките на четиринадесет дни от датата на получаване на стоките, тъй като договорът за покупка винаги се сключва чрез комуникация от разстояние. При доставка на няколко вида стоки или доставка на няколко части се брои срокът от четиринадесет дни от датата на получаване на последната доставка на стоките. За ваше удобство сме подготвили формуляр на нашия уебсайт, който ще ви преведе през процеса на връщане. За да видите онлайн формуляра, щракнете тук. Изберете типа "Връщане ".

8.6.) Ако решите да се откажете от договора за покупка в съответствие с предходната точка 8.3. от настоящите Общи условия на електронния магазин, моля, имайте предвид, че трябва също така да ни върнете закупените стоки без неоправдано забавяне, но не по-късно от 14 дни от оттеглянето от договора за покупка. Същото ще направим и с парите, когато стоките пристигнат.

8.7.) Всъщност оттеглянето от договора за покупка означава, че ни връщате непокътнатата стока и ние ви връщаме цената (парите), от която приспадаме разходите за доставка и плащане. Вие поемате разходите за връщане на стоките . Ако ни върнете повредената стока, ние се съгласяваме, че имаме право едностранно да прихванем сумата на повредата на стоката срещу рекламацията за връщането на нейната цена.

8.8.) Щедростта има своите граници. Моля, обърнете внимание, че не е възможно да се оттегли в съответствие със сек. § 1837 от Гражданския кодекс от договора за покупка, когато сте закупили стоките:

  • Която е съобразена с Вашите желания или за Вас;
  • Който е нетраен;
  • Който е бил безвъзвратно смесен с други стоки след доставката;
  • Който е бил в запечатана опаковка и който сте извадили от опаковката и не е възможно да го върнете по хигиенни причини.

8.9.) В случай, че ви дадем подарък заедно със стоките и след това се откажете от договора за покупка, нека се съгласим, че това също прекратява договора за подарък и вие ще ни върнете подаръка заедно със стоките. Малко по - сложно означава, че договорът за дарение се сключва с условен прецедент.

8.10.) В случай, че поръчате продукт, съдържащ алкохол (напр. вино). Куриерът ще провери възрастта ви при предаване на пратката ви с алкохолен продукт поради забраната за продажба на алкохол на лица под 18 - годишна възраст.

 9.) И НАКРАЯ, 

9.1.) Ако се споразумеем за нещо във взаимната електронна поща, то има предимство пред това, което е посочено в този електронен магазин на ОП.

9.2.) От време на време е необходимо да се променя ОП на електронния магазин в подходяща степен. Ако стигнем до заключението, че е необходимо подобрение или друга промяна, ще издадем модифицирана версия на електронния магазин на ТУ. Ще Ви уведомим за новия електронен магазин на ТУ на нашия Уебсайт и по електронна поща. В този случай имате право да откажете да направите промени, за да анулирате „Моят акаунт “.

9.3.) Ако някои разпоредби станат невалидни или недействителни поради промяна в законодателството или други причини, останалите разпоредби остават валидни, освен ако не противоречат на тяхната цел и освен ако не са разпоредби, които не могат да бъдат отделени от другото съдържание на електронния магазин на ТУ.

9.4.) Договорът за покупка, който включва настоящите Общи условия за електронен магазин, се урежда от правото на Чешката република и всички спорове, произтичащи от настоящия Договор, ще бъдат решавани от компетентните съдилища в Чешката република. Ако отношенията, установени с договора за покупка , съдържат международен (чуждестранен) елемент, страните се съгласяват, че отношенията се уреждат от чешкото право. Избирайки правото по предходното изречение, Вие като купувач, който е потребител, не сте лишен от предоставената Ви от разпоредбите на правния ред защита, която не може да бъде договорно дерогирана, и която иначе би се прилагала при липса на избор на право съгласно разпоредбите на чл. 6 парф. 1 Регламент (ЕО) № 593/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 17 юни 2008 г. относно приложимото право към договорни задължения (Рим I).

9.5.) Нашите права, които по своето естество трябва да продължат дори и след прекратяването на Договора за покупка, са все още валидни и изпълними и след прекратяването им.

9.6.) Моля, обърнете внимание, че поемате риска от промяна на обстоятелствата по смисъла на § 1765, ал. 2 OZ.

9.7.) Информация относно защитата на Вашите лични данни, които ще обработваме, можете да намерите в Политиката за поверителност. Можете да го намерите на нашия уебсайт.

9.8.) Неразделна част от настоящите Общи условия са следните приложения, налични на нашия уебсайт:

 

BrainMarket.bg

За Votamax s.r.o.

Инж. Иржи Вотава, управляващ директор